Sekretariatet

    Vi har i sekretariatet før festival start ikke svært ved at rekruttere. Det handler nok om en blanding af godt socialt sammenhold, variationen i arbejdsopgaverne, og at arbejdstiden er før festivalen. Vi har et hold som nyder at være med til at bygge op og støtte alle dem der har super travlt, og en del af holdet har været med længe. 

    Nogle af os kender hinanden privat også udenfor festivalen, så der giver kommunikationen sig selv. Vi har en fælles messengergruppe for hele holdet - også dem der måske kun kan hverandet år. Messengergruppen bruges også af og til til bare et godt grin 😀

    Hvert år evaluerer vi sidste dag og skriver et referat. Det adresserer vi i foråret i vores fællesgruppe for at se, om der er noget vi skal implementere i kommende festival.

    Derudover plejer årets hold at mødes til en kop kaffe/ bid brød hos en af os privat om foråret når holdet skal sættes. Vi drøfter vagtplan på forhånd samt årets opgave indhold/ andre ting vi kan byde ind med. 

    Under selve festivalens fire dage har vi gennem de sidste 6 år haft den samme arbejdsstab. Der har været få udskiftninger grundet sommerferie, sygdom mm. 

    I sekretariatet er opgaverne meget forskellige, ligefra print og laminering til barer/restauranter og print af setlister til festivalens musikere. 

    Endvidere er vi første led når man ringer til festivalens hovednummer under festivalen - hvilket kan være spørgsmål/opgaver af al slags. 

     Arbejdstiden har også været fast gennem de seneste 6 år. Arbejdstiden ligger mellem 09-03, kan varierer med én time eller to, alt efter hvilken dag og hvornår den sidste koncert løber af stablen. 

     Vi har to på vagt hver dag, hvilket i starten var meget tilfældigt hvem man arbejde med. Men som årene er gået, og der er blevet skiftet ud i staben, er det nu sådan at alle kender deres vagtmakker, enten som kollega i det professionelle arbejde, veninde/ven. Det fungerer rigtigt godt - man kender sin makker godt, og skal ikke bruge tid på “hvordan gør du det, hvad er du god til...?” Alle kender deres plads :-) 

    Og apropros plads, så ligger vi midt i det hele. Placeret ved siden af Sandbergsminde, så vi har stortset lige langt til blå scene som til stor scene, og kan dermed hurtigt rykke ud, hvis der mangler noget til en koncert på pladsen. 

     

    Vi har ikke tradition for at mødes inden festivalen. Lotte Dahlstrøm (afd. leder fra backstage) og ut. sender en mail ud til medlemmerne med arbejdstiderne når årets festival nærmer sig. I og med at det er faste og kender medhjælpere fra år til år, ja så er vagtplanen for det meste hurtigt godkendt :-) 

     

    Teamleder Jonas Dahlstrøm