Restaurant Himmelblå/Pandekagen

    Restaurant Himmelblå & pandekagen
    /Blå Scene område

    Himmelblå og pandekagen er det sted, du kommer til, når du skal en lækker smørrebrødsmad til middag eller en lækker hurtig pandekage på farten. Om aftenen har vi et lækkert menukort til en overkommelig pris, hvor vi tilbyder 4-5 forskellige retter. Vores funktionsansvarlige personer har hver især deres specielle områder.

    • Kok
    • Køkken
    • Pandekagen
    • Servering

    Nogle af de arbejdsopgaver, vi har, er;

    • Køkken ad hoc-opgaver
    • Smørrebrødsfremstilling
    • Pandekagefremstilling
    • Kasse/kundebetjening
    • Smoothies
    • Betjening af opvask
    • Servering og betjening af kunder
    • Skaffer (henter drikkevarer og fylder op over alt)

    Arbejdstider:
    Arbejdstiden ligger mellem 10 til 02, vi har et specifikt skema, vi bruger til at udfylde de forskellige roller.

    Frivillige:
    Vi har som sådan ikke brug for at reklamere for at hyre nye frivillige, da vi finder dem iblandt badmintonklubbens medlemmer og forældre samt venner hertil.

    Kommunikation:
    Vi kommunikerer via mail samt på et større møde inden festivalen.

    Kontaktoplysninger:
    Teamleder er Peter Grønberg Jensen  Peter.groenberg@live.com
    Stedfortræder er Carsten Aarup aarup@sport.dk

     

     

    Jeg har lavet en meget kort beskrivelse af vores enhed, som er vedhæftet.

     

    Vi er som sagt en kerne af trofaste og arbejdssomme frivillige. De fleste har mange års erfaring med det frivillige arbejde i himmelblå og pandekagen. Disse erfarne frivillige er noget af det vigtigste for vores succes. De forskellige funktionsansvarlige tager en stort ansvar, og styrer de forskellige enheder med en super god vilje og gåpåmod. Og der er ikke nogen opgaver, der ikke bliver løst. Vi har et stort sammenhold i vores frivillige, som vi rekrutterer igennem vores badmintonklub, så vi kender faktisk alle de frivillige vi bruger, hvilket gør at der ikke er nogen der ”brænder” os af.

     

    Jeg bruger selvfølgelig tid på planlægge vagtskema osv., men har aldrig haft problemer med at få vagterne besat.

     

    Det er vigtigt, at vi har en god kok, det er derude man har det store overblik over hvad der skal købes ind osv. Vi gemmer en masse statistik fra hvert år, og kan derved se hvad der ofte er populært, og hvad vi måske bør udvikle. Vi har en styregrupper på 6-7 personer som koordinerer det hele inden, og jeg personligt sørger for at orientere alle vores frivillige via mail, således de kan følge med i hvad der sker.

     

    Vi afholder et større møde inden festivallen, hvor vi fortæller om de forskellige arbejdsopgaver der findes, og hvordan vi forventer man opfører sig under en festival.

     

    I og med at de fleste kender hinanden i forvejen, er der altid en god og hyggelig tone i crewet, og der er aldrig problemer med de frivillige. De unge mennesker vi har derude, har været med i mange år, og deres forældre er ofte også tilknyttet vores enhed.

     

    Vi har som sådan ikke brug for at reklamere for at hyre nye frivillige, da vi finder dem iblandt badmintonklubbens medlemmer og forældre samt venner hertil.

     

    Mvh. Peter Grønberg.